tisdag 25 augusti 2009

"The streets and the bars"

På torsdag gigar vi på bar 122. Det ligger på Folkungagatan 122.Fy fan det ska bli grymt. Hoppas att alla gamla rockrävar berättar stories from the roads efteråt. På bred stockholmska och söderslang. Jag är helt torsk på sånt. Jag är uppvuxen med skiten. Den finns i familjen. Både hos pappa och farfar. Fast farfar snackar mest jazz. Men det är sjukt mysigt det med. Jag besöker honom inte särskilt ofta. Men när jag väl gör det har vi faktist väldigt trevligt. När det liksom bara är han och jag. När vi korkat upp en flarra vin, kvällssolen skiner över östermalmsvägen och han berättar musik anekdoter ifrån sitt liv. Då jävlar har vi trevligt farfar och jag. Jag ska tänka på honom under giget. I think its going to put N in Rock N Roll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar