måndag 18 januari 2010

"Sing for me!"

Idag träffade jag min nya sångpedagouge Gunnel Assarson för första gången. Första lektionen var grym!
Det känns verkligen som att jag börjar hitta magstödet när jag sjunger. Helt sjukt, jag stod inne i badrummet igår kväll och sköljde håret i handfatet och började sjunga med till en George Michael låt. Minns inte riktigt vilken. Men plötsligt kändes det inte lika jobbigt att sjunga. Jag tror det beror på att när man lutar lite framåt spänns magmusklerna. Så idag när jag kom till lektionen tror jag faktist att jag imponerade lite (; Kände mig liksom inte lika spänd som jag brukar göra annars. Och när vi sjungit intensivt under en timma så var jag inte alls lika hes som jag brukar vara. Känns sjukt bra!

Jag kan verkligen rekommendera Gunnel till alla som vill utveckla sin sångröst. Besök henne på nätet här: http://voiceextension.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar